diumenge, 9 d’octubre del 2011

Pomodori secchi sott'olio-Tomaquets secs en oli d'oliva

Per amanides, pasta, carn, peix…el tomàquet sec en oli d’oliva pot afegir-se a qualsevol plat, que queda bé allà on és! 


Us explico com el vaig fer jo!  

Pomodori secchi


Ingredients
Conserva de tomàquets
secs en oli d'oliva

-500g de Tomàquet cherry o pera
-Sal gruixuda
-Un gra d’all sencer i pelat
-Romaní (vaig agafar unes quantes branquetes, el tinc plantat a la terrassa)
-Orenga
-Oli d’oliva extra verge


Procediment

Hi ha 3 maneres principals per assecar el tomàquet:

*Amb una deshidratadora (màquina especial)
*Al forn durant 10 hores a 70 graus
*Al sol durant aproximadament una setmana


Aprofitant la terrasseta, jo vaig assecar els tomàquets al sol. Així que us ho explicaré la conserva seguint aquest procediment d’assecat.

Es renten els tomàquets i es tallen per la meitat en dos parts. Es posen en un colador , s’empolvora sal gruixuda i es deixen reposar durant 10 minuts. Transcorregut aquest temps, posarem els tomàquets cara amunt en una safata o superfície plana.

Tomàquets al sol


Per tal de que passi el vent i el sol, ho taparem si és possible amb una mosquitera. Evitant que quedi cap foradet obert, per tal de que no hi entrin bitxets. No utilitzeu bosses de plàstic per tapar, ja que no transpiren.



Assegureu-vos de que els hi toqui el sol i sobre tot el vent que ajuda molt a l’assecat, però no deixeu mai que estiguin exposats a la pluja.


Passada la setmana, jo els vaig posar durant 20 minuts al forn a 70 graus, però no és necessari.



NOTA: L’oli d’oliva ja farà de conservant i per tant no seria necessari esterilitzar el pot de vidre, però si voleu fer-ho, poseu el pot (sense tapa), en aigua bullint durant 20 minuts.



Posarem els tomàquets en el pot de vidre , empolvorem amb les espècies i afegim el gra d’all sencer i pelat. 
Ara omplirem amb oli d’oliva uns tres dits per sobre els tomàquets.



Ja tenim la conserva de tomàquet sec en oli d’oliva enllestida!

A la nevera us durarà mesos. Si voleu conservar-ho fora la nevera fins que ho enceteu , heu de fer-li el buit al recipient.  

Per fer-li el buit al recipient: Un cop feta la conserva i enllestida, la posarem amb la seva tapa, en aigua bullint durant 15 minuts. Transcorregut aquest temps, ho traiem del foc i comprovem que no vessi el contingut. No ha de vessar , si vessa és millor llençar la conserva.
Jo ho tinc a la nevera, així no m’ha calgut fer el buit.


Per cert!! No llenceu l'oli quan acaveu els tomàquets, ja que és un bon guarniment per l'amanida  :)



Bon appétit!

1 comentari: